البرز – به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رادیو کوهنورد از استان البرز ؛ حدود ساعت سه صبح بود به آرامستان روستای حسنجون شهرستان طالقان رسیدیم . برام کمی سخت و باورنکردنی بود، تقریبا اکثر چراغ های معابر در مسیر همه خوابشون برده بود.

 

بالاخره در تاریکی صبحگاهی با عبور از کوچه باغ ها به خونه مشهدی‌حسین رسیدیم، بساط صبحانه پهن بود و منتظر ما، دیگه ساعت چهار صبح شده بود، بوی شیر تازه و گرم در اون نسیم خنک صبحگاهی هر جنبده ای رو از خود بی خود می کرد ، همانطور که صبحانه می خوردم از مشهدی حسین درباره خاموشی معابر پرسیدم که هنوز حرفم تموم نشده بود، دیدم گویا اصلا روشنایی در دورترین نقطه روستایی استان البرز، روستای حسنجون تقریبا معنا و مفهومی ندارد، زیرا برق روستا برای مدتی نفسش ته افتاد و خوابش برد.

از مشهدی‌حسین خداحافظی کردیم و برای صعود به قله ۴۱۷۰ متری شاه البرز که مرز استان‌های البرز و قزوین هست آماده شدیم و به راه افتادیم.

 

در مسیر صعود بین سایر همنوردان، تمام صحبتها درحوزه برق و خاموشی معابر و منازل روستای حسنجون بود،علی سرپرست برنامه یکی از مربیان دوره های کوهنوردی و صعودهای ورزشی در خصوص مدیریت مصرف هوشمندانه ، امانت داری از برق و میراث آیندگان سخن گفت که همه ما رو به فکر فرو برد.

 

فردای اون روز در این خصوص در جلسه مطبوعاتی از مهندس حسن کریمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز قصه قطعی برق منازل و معابر روستایی را جویا شدم که او گفت : شرکت های خدمات رسان ملزم به خدمت رسانی به روستاها هستند که این امر در قانون نیز پیش بینی شده است . در روستاهای استان البرز نیز بالغ بر ۱۹ هزار پست برق داریم و هم اکنون در بحث روشنایی معابر نیز در حال پاکسازی تمامی لامپ‌های گازی در معابر هستیم.

وی در ادامه این جلسه مطبوعاتی افزود : ما هم اکنون در استان البرز حدود ۲۰۰ هزار روشنایی در معابر فرعی داریم و خوشبختانه با تامین بودجه مورد نیاز توانستیم حدود ۴۰ هزار لامپ گازی را از مدار خارج و به جای آن از لامپ های ال ای دی و اس ام دی استفاده کنیم که امیدواریم بتوانیم تا دو سه سال آینده مشکل تمامی روشنایی های معابر فرعی از جمله معابر روستاهای استان که مکان ورود گردشگران داخلی و خارجی است را رفع کنیم و در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان نیز اعتبار نیاز است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز خاطرنشان کرد : با مدیریت هوشمندانه مصرف برق، امسال هیچ برنامه خاموشی در استان البرز نخواهیم داشت و شخصا از مردم به جهت عدم روشنایی معابر فرعی و اصلی به علت برخی از مسائل همچون سرقت های مکرر تجهیزات، عذر خواهی می کنم و امیدوارم با کمک همه مردم و شما رسانه ها که سفیران شرکت نیروی برق در منازل مردم هستید بتوانیم در مصرف برق در بین مردم و ادارات فرهنگ سازی کنیم که این یک ضرورت اجتماعی است.

 

گفتنی است دامنه جنوبی روستای حسنجون به دره زیبای شهرستان طالقان و دامنه شمالی آن به دره خطرناک و زیبای الموت استان قزوین مشرف است.

 

 

خبرنگار : امیرحسین رحیمی / ۹۵۰۵۱۰۲