به گزارش پایگاه خبری رادیو کوهنورد ؛ دولتی که امروز بر سر کار است علی رغم تمام کاستی ها، باید گفت یک دولت جهادی و میدانی است و به مباحث مردم توجه ویژه ای دارد، لذا پسندیده چنین دولت مردمی نیست که مدیران استانی سراسر کشور، مهمترین دغدغه عشایر یعنی بیمه و حمایت از تولیدات آنان را به فراموشی بسپارند.

وقتی پای درد دل برخی از عشایر استان البرز و همچنین سایر استان ها می نشینیم می گویند: تامین علوفه، کارهای اداری، آبرسانی و تامین تانکرهای آبرسانی، خرید تضمینی دام و محصولات تولیدی و همچنین بازگشایی راه های ارتباطی عشایر و سایر مسائل مرتبط از جمله مباحثی است که باید به صورت ویژه در کمیته پیگیری امور عشایر در استانداری ها بررسی و برطرف گردد تا حمایت های لازم برای تقویت تولید عشایر محقق شود.

 

نباید فراموش کنیم که دغدغه های عشایر مرتفع نمی شود مگر آنکه تمامی استانداران و فرمانداران سراسر کشور با رعایت همه ضوابط و محدودیت های موجود، مصوبه هایی را بر اساس نظریه های کمیته امور عشایر، در شورای برنامه ریزی استانداری ها، برای کاهش دغدغه های عشایر استان داشته باشیم.

 

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با ارائه خدماتی همچون بازنشستگی، از کار افتادگی، مستمری فوت برای بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای به آنان خدمت رسانی می کند اما هنوز سیل عظیمی از هنرمندان عشایر کشورمان هستند که بر اساس مصوبات پیچیده این صندوق و اسناد بالادستی در بازی های اداری به دنبال حق و حقوق خود هستند.

 

ما رسانه ها منکر زحمات سازمان امور عشایر کشور نیستیم اما عشایر ایران نباید دغدغه ای جز مباحث قشلاق و ییلاق و تردد داشته باشد تا بتواند به بهترین ‌نحو ممکن، به بحث تولید بپردازند، لذا مدیران به ویژه استانداران و شوراهای اسلامی شهر و روستای سراسر کشور لازم است تا تمام توان خود را در بررسی، پیگیری و رفع نیازها و دغدغه های این عزیزان به کار گیرند.

 

در این گزارش کوتاه سعی کردیم تا به بخشی از مهمترین دغدغه عشایر ایران که سهم مهمی در گردشگری کشور دارند بپردازیم . امیدواریم در گزارش های بعدی از رفه این نیازها و دغدغه ها برای مردم سخن بگوئیم.

 

خبرنگار و عکاس : امیرحسین رحیمی / ۹۵۰۵۱۰۲

 

لینک فیلم خبری

لینک عکس های مصاحبه