گیرنده پیام یا مخاطب یکی از اجزای ارتباطات، خواه ارتباطات انسانی، خواه ارتباطات جمعی است اگر مخاطبی وجود نداشته باشد محصولی تولید و شبکه ای ایجاد و پیامی ارسال نمی شود و اصولا رسانه ها و یا روابط عمومی به وجود            نمی آید

 

 

مهمترین وظیفه روابط عمومی برقرای ارتباط در داخل و خارج از سازمان با مخاطبان متفاوت استف در اجرای این وظیفه واحدهای روابط عمومی با استفاده از ابزارهای مختلف با مردم ارتباط برقرار می کنند و پیام ها، اطلاعات و انتظارات خود را برای انبوهی از مخاطبان ارسال می نمایند

مریم باشعور لشگری

 

مباحث کتاب مخاطب شناسی :

  • تعاریف مخاطب
  • طبقه بندی مخاطبان بر اساس ویژگی های جمعیت شناسی
  • طبقه بندی مخاطبان بر اساس ویژگی های روان شناختی
  • طبقه بندی مخاطبان بر اساس سبک زندگی
  • راهنمای فعالیت عملی

 

 

نکته مهم ؛ دانشجوی گرامی حتما به منبع و کتاب معرفی شده از سوی استاد خود دقت کنید تا دچار سردرگمی و اشتباه نشوید همچنین این فایل ( PDF ) فقط نمونه سوالاتی است که توسط جمعی از دانشجویان رشته روابط عمومی برای رفاه حال شما و بر اساس اهمیت هر فصل از کتاب ، طرح و پایگاه خبری رادیوکوهنورد در راستای رسالت رسانه ای درحوزه روابط عمومی (اطلاع رسانی) بر روی سایت خود منتشر نموده است

 

 

دانلود نمونه سوالات کتاب مخاطب شناسی PDF + پاسخ سوالات

 

 

روابط عمومی دفتر مرکزی پایگاه خبری رادیوکوهنورد

 

 

استعلام مجوز فعالیت پایگاه خبری رادیوکوهنورد و آدرس دفاتر نمایندگی در سراسر کشور

رزومه قائم مقام مدیرمسئول پایگاه خبری رادیوکوهنورد ؛ همنورد امیرحسین رحیمی