سوالات زیر شامل ساعت ها تلاش و کوشش کارشناسان امور خبری و کوهنوردی است که از سوی این کارشناسان برای پاسخگوی صریح نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون و ریاست هیات های ورزشی سراسر کشور به ویژه ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی طراحی و منتشر شده است

به جهت دغدغه کارشناسان پایگاه خبری رادیو کوهنورد در رفع مشکلات جامعه و خانواده بزرگ و اخلاق مدار کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور این سوالات طراحی شده اند و انتشار و بهره برداری از آن به هر نحوی بلامانع بوده ، زیرا ایجاد شفافیت در بستر جامعه یکی از رسالت های اصلی ما رسانه ها است

شما بزرگواران و همنوردان نیز می توانید  در انتهای همین مطلب سایر نظرات و سوالاتتان را با ما در میان بگذارید تا شاهد افزایش این سوالات و شفافیت برنامه های نامزدهای ریاست فدراسیون ها و ریاست هیات های ورزشی کشور باشیم

۱   برنامه شما برای بخش درآمد و تامین بودجه سالیانه فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی چیست ؟

‌۲   چند درصد از بودجه  امسال محقق شده و نظر شما در مورد بودجه مصوب وزارت ورزش و جوانان / اداره کل ورزش و جوانان استان در سال جاری برای فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان چیست ؟

‌۳   برنامه شما در خصوص توسعه ورزش قهرمانی و همچنین ساخت سالن های اختصاصی سنگ نوردی و یخ نوردی و افزایش تعداد باشگاه های کوهنوردی در کشور / استان چیست ؟

‌۴   چنانچه برای این چهارسال رئیس فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی شوید ، فکر می‌کنید غیر از اعضای مجمع اگر سایر ورزشکاران و اعضا و مدیران باشگاه ها عضوی از مجمع بودند و حق رای داشتند آیا به شما رای می دادند ؟

‌۵   یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های عموم مردم ، آلودگی هواست ، طبق قانون ، فدراسیون / هیات های کوهنوردی برای رفع آلودگی هوا در کشور / استان چه جایگاهی ، چه وظیفه ای و  چه نقشی دارند و شما در این خصوص به عنوان رئیس فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی چه برنامه ای در ستاد مدیریت بحران وزارت کشور / استانداری دارید ؟

‌۶   برنامه های شما برای حل مشکلات گروه های کوهنوردی ، موازی کار کردن دفاتر مسافرتی و گردشگری ( هر چند قوانینی از سوی وزارت گردشگری به مجموعه های زیربط ابلاغ شده است ) چیست ؟

‌۷  به نظر شما سرانه تولید زباله در قله ها ، کوهستان ، غارها و دیواره های سنگ نوردی از جمله  قله دماوند و سبلان چقدر است و به نظر شما برای کاهش تولید زباله چه کار باید کرد ؟

۸   نظرتان در مورد ردیف بودجه‌ای که وزارت ورزش و جوانان برای فدراسیون و به تبع آن هیات های کوهنوردی و صعودهای ورزشی می بیند چیست ؟ فدراسیون ها و هیات های ورزشی از جمله فدراسیون و هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی چه نقشی در جذب درآمد و تخصیص بودجه به خود دارند ؟

۹  آیا در بخش عمرانی ، فدراسیون و هیات های کوهنوردی و صعودهای ورزشی ، باید به سمت ‎پروژه‌های بزرگ برود یا اجرای پروژه‌های بزرگ در اولویت نخواهد بود ؟

۱۰   نظرتان در مورد لزوم اجرای دیواره های طبیعی در بخش سنگ نوردی و یخ نوردی در  کشور / استان چیست ؟

۱۱   از الزام تخصیص بودجه ‎ فرهنگی و ورزشی سالیانه شهرداری ها به سازمان های مردم نهاد و هیات های ورزشی که در بحث همگانی فعالیت چشمگیری دارند چه می‌دانید و چه بخشی از آن بودجه را توانسته اید جذب کنید ؟

۱۲   نظرتان در مورد نونهالان و کودکان سنگ نورد ، یخ نورد و غار نورد چیست و چه برنامه ای برای حضور حداکثری نونهالان در ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی دارید ؟

۱۳   مشکلات انتخابات فدراسیون و هیات های کوهنوردی و صعودهای ورزشی چیست ؟ و آن را چگونه‌ می‌خواهید رفع کنید و نظرتان در مورد مشارکت تمامی مدیران باشگاه ها ، ورزشکاران ، قهرمانان ، مربیان و داوران در انتخابات ریاست هیات های کوهنوردی و صعودهای ورزشی استانها چیست ؟

۱۴   کارکرد ‎سراهای محله برای فدراسیون / هیات های کوهنوردی و صعودهای ورزشی را چه می بینید و گسترش آن را چگونه ارزیابی می‌کنید ؟

۱۵   برنامه شما برای بحث ‎ستاداطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان که در قانون نیز به صراحت بیان شده است و ردیف بودجه ای نیز برای این مبحث درنظر گرفته شده است چیست ؟

۱۶   سرانه ‎فضای اختصاصی و عمومی سنگ نوردی و یخ نوردی در کشور / استان چقدر است و برنامه شما برای حفظ و ارتقای آن چیست ؟

۱۷   نظرتان در مورد بهم ریختگی فضای بصری شهر با انواع تابلوهای اصناف متعدد و … چیست و فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی چه نقشی را تا کنون جهت دراختیار گرفتن تابلوهای شهری ایفا کرده اند و کمیته بازاریابی فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان ( در زمان وزارت آقای گودرزی بخشنامه و دستورالعملی مبنی بر تاسیس کمیته بازاریابی و تبلیغات در بدنه فدراسیون ها و هیات های ورزشی کشور صادر و ابلاغ شده است ) چه برنامه ای برای ایفاد قرارداد در جهت در اختیار گرفتن تابلوهایی در سطح شهر منتهی به دامنه های قلل دارد ؟

۱۸   نظرتان در مورد واژه کوه  خواری ، زمین خواری و خاک فروشی چیست ؟ و طبق قانون فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی چه نقشی در مقابله این نوع پدیده ها دارد ؟

۱۹   نظرتان در مورد طرح جامع و طرح تفصیلی کشور / استان چیست و طبق قانون به نظر شما سقف درآمدی فدراسیون ها و هیات های ورزشی از حوزه ‎شهرسازی و طرح تفصیلی شهرها کجاست ؟

۲۰   نظرتان در مورد مشکلات ‎حریم شهرها و نقش فدراسیون ها و هیات های ورزشی به ویژه کوهنوردی و صعودهای ورزشی در حل مشکلات ساکنان حریم شهرها چیست ؟

۲۱   برنامه تان در مورد ساخت و سازهای غیرقانونی در کوهستان چیست ؟ و طبق قانون ، فدراسیون / هیات های کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور چه نقشی در برابر این ساخت و سازهای غیر قانونی دارد ؟

۲۲   نظرتان در مورد اختلاف بین جامعه کوهنوردی با جامعه سنگ نوردی و جامعه یخ نوردی و همچنین جامعه غارنوردی و دره نوردی چیست ؟ و اقدامات فوری مورد نیاز چه می باشد ؟

۲۳   تا چه حد در جریان شرایط رفاهی ، حقوق و مزایای ورزشکاران ، قهرمانان ، مربیان و مدرسان و راهنمایان کوهنوردی و صعودهای ورزشی و نیز مشکلات اعزام آنان و ارتباط آنان با سازمان ها هستید‌ و فکر می‌کنید چه اقداماتی برای حمایت آنان مورد نیاز است ؟ و نقش فدراسیون و هیات های کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور چیست ؟

۲۴   آیا یک ورزشکار به طور مستقیم می‌تواند به شورای برون مرزی ، طرح و برنامه صعود خود را ارائه دهد ؟

۲۵   نظرتان در رابطه با راهبردها و پیشنهادتان در مورد تامین درآمد پایدار برای هم فدراسیون ، هم هیات های سراسرکشور و هم برای باشگاه های کوهنوردی و صعودهای ورزشی چیست ؟

۲۶   در اطراف هر نامزدی ، افرادی به عنوان حامی قرار دارند و ممکن است در راه رساندن کاندیدای محبوب خود به ریاست فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان از هر گونه جانفشانی دریغ نورزیده باشند. سوال این جا است که نحوه رفتار شما در صورت نشستن بر کرسی ریاست فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی با حامیان ، دوستان و نزدیکان خود چگونه خواهد کرد ؟ آیا ملاک برخورد با این افراد و تصمیم گیری ها ، حمایت و عدم حمایت از شما ، پس از رای آوردن ، متفاوت خواهد بود یا اینکه هیچ شهروندی از این حیث بر دیگری برتری نخواهد داشت و از رانتهای خاص که همگان در مدت این سالها به ویژه در این دهه اخیر از برخی مسئولین ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور سر زده است استفاده نخواهید نمود ؟

۲۷   دیدگاه غلطی که از دیرباز در ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور حاکم بوده و در انتخابات ریاست فدراسیون / هیات های کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان ، گاه از سوی برخی افراد به عنوان حربه ای برای رأی آوردن استفاده می شود ، گرایش مالی آن نامزد به فلان دستگاه است ، آیا به نظر شما نگاه اعضای مجمع انتخابات فدراسیون / هیات های کوهنوردی و صعودهای ورزشی باید اینگونه باشد غیر افرادی که به نوعی در ارگانهای شهرداری و سایر نهادها فعال هستند و یا سمتی را دارا می باشند نمی توانند وضع موجود را تغییر دهد ؟ اگر این باور درست است پس چرا در انتخابات سایر کشورها در بحث کوهنوردی و سنگ نوردی حتی در باشگاه ها چنین چیزی دیده نمی شود ؟

۲۸   متاسفانه در بحث کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور علاوه بر خطوط قرمز قانونی و شرعی نظام ، برخی خطوط قرمز سلیقه ای نیز وجود دارد . برخی از افراد همواره برای خود و دیگران خطوط قرمزی فراتر از آنچه در ادیان مذهبی به ویژه در اسلام ذکر شده است تعریف می نمایند و در این میان محدودیتهای سلیقه ای در بسیاری از امور کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور به چشم می خورد که شاید در بسیاری از ورزشهای دیگر دیده نشود و یا اصلا وجود نداشته باشد ، شما به عنوان نامزد ریاست فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی طبق قانون نظام و شرع با اینگونه افراد چگونه برخورد خواهید کرد و برای حل این معضل که سالهای سال است گریبانگیر بدنه ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور شده است چه برنامه و چه راهکارهایی دارید ؟

۲۹   رابطه فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان با باشگاه ها و مسئولین امر ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور و افراد تاثیرگذار استان و کشور ، فرا دست و زیردست است و شما به عنوان نامزد ریاست فدراسیون /  هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان بر اساس قانون این مورد را شفاف سازی کنید که هر کدام چه جایگاهی را در جامعه ورزشی و مخاطبان خود خواهید داشت ؟

۳۰   نحوه برخورد شما با افرادی که دارای گرایش های متفاوتی با شما هستند چگونه خواهد بود؟ آیا نیروهای نخبه و کارشناسان از طیف های مختلف در مشاوره های تخصصی و اتاق های فکر شما در فدراسیون / هیات های کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور جایگاهی خواهند داشت یا در طی فعالیت شما منزوی و مطرود خواهند شد ؟ همانند برخی از روسای پیشین در کشور ؟

۳۱   انگیزه شما از نامزد شدن برای پست ریاست فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان چیست و چه شد که برای حضور در این عرصه به قول خیلی ها احساس تکلیف کردید ؟ و آیا دوشغلی و یا چند شغلیان باعث ضرر و زیان رساندن به ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور نمی شود ؟

۳۲   نقاط قوت شما نسبت به سایر نامزدهای دیگر ریاست فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان چیست ؟

۳۳   آیا برای انتخابات شوراها و مجلس هم برنامه دارید ؟

۳۴   معیارهای شما برای انتخاب رئیس آینده فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان چیست ؟

۳۵   چقدر با حیطه ی وظایف و اختیارات خود آشنا هستید سه مورد حساس و قابل توجه را بیان کنید ؟

۳۶   زمینه کاری شما با سایر نهادها و ارگانها چیست ؟

۳۷   آسیبهای جدی مد نظر شما در فضای فعلی ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور / استان چیست ؟ به صورت مفصل در این موضوعاتی که بیان کردید راهکار ارائه دهید ؟

۳۸   اولویتهای کاری و موضوعات پراهمیت فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان در صورت رای آوردن تان چیست ؟

۳۹   نقاط قوت و ضعف ریاست فعلی فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان را چه می دانید ؟

۴۰   عملکرد ریاست فعلی فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان را چگونه ارزیابی می کنید ؟

۴۱   در انتخاب ریاست فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان چه ملاک ها و معیارهایی را باید اعضای مجمع مد نظر قرار دهند ؟

۴۲   راهکارهای شما برای جذب و ایجاد منابع مالی مستمر برای ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور / استان چیست ؟

۴۳   چگونه می توان از تفسیر قانون در حوزه ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی جلوگیری کرد ؟

۴۴   دلایل تخریب برخی از مناطق کوهستانی و قلل در کشور چیست ؟ فدراسیون کوهنوردی و به تبع آن هیات های کوهنوردی و صعودهای ورزشی سراسر کشور در مبارزه با این نوع پدیده آشکار و پنهان برابر با قانون چه نقشی دارد و نیز می توانند داشته باشد ؟

۴۵   برای حفظ بیت المال و به طور خاص نظارت بر درآمدهای فدراسیون و هیات های کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان ها و شهرستانهای کشور و هزینه کردهای آنان چه راهکارهایی ارائه می دهید ؟

۴۶   چقدر برای ورزشکاران ، مربیان ، مدرسان ، طراحان ، داوران ، قهرمانان ، مدیران باشگاه ها و … حق نظارت قائل هستید ؟ و چگونه این حق را ادا خواهید کرد ؟

۴۷   به نظر شما از نظر قواعد و قوانین جوامع بین الملل تفاوت بین کوهرو ، کوهنورد ، گردشگر و طبیعت گرد چیست و ما برای رسیدن به این قواعد چه قدر فاصله داریم و راهکارهای شما برای کاهش و از بین بردن این فاصله چیست ؟

۴۸  یکی از لازمه های ورود به ورزش کوهنوردی ، آشنایی کامل با این ورزش ، دغدغه های ورزشکاران و قوانین و ضوابط مربوطه است . شما چقدر با وظایف هیات های ورزشی به ویژه هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان و زیرمجموعه های خود یعنی شهرستان ها آشنایی دارند ؟ آیا قوانین مرتبط را مطالعه نموده اند و از قوانین و آیین نامه های مربوط به وظایف خود در حیطه ریاست فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان و خارج از آن آگاهی دارید ؟ آیا در عمل خود را پایبند به قانون می دانید و ملاک رد و قبول طرح های کمیته ها و … قانون خواهد بود یا خیر ؟

۴۹   برنامه ریزی برای هر کشور / شهر و شهرستانی مستلزم پیش بینی چشم اندازی برای آینده آن کشور / شهر است . بر مبنای این چشم انداز طرح ها و برنامه های آینده ترسیم می شود . شما باید مشخص کنید که برای کشور / استان خود چه چشم اندازی را دارید ؟

۵۰   این روزها بازار نقد داغ تر از همیشه است و ایده آلها عمدتاً در قالب تئوری های مختلف از زبان افراد و به ویژه طرفداران سایر نامزدها بیان می شود . سوال اینجاست که آیا شما صرفاً نقاد خوبی برای مشکلات کنونی هستید یا برای رسیدن به اهداف مورد نظر و رفع مشکلات و معضلات موجود طرح و برنامه ای هم قابل اجرا دارید ؟ آیا برنامه ها و طرحهایتان در چارچوب وظایف و اختیارات ریاست فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قابل پیگیری است ؟ برنامه ها و طرح هایتان از ذهن خود شما برخاسته یا در پشت آنها مطالعات کارشناسی و یا تیم مشاوره ای قرار گرفته است ؟

۵۱   با توجه به این که حل مشکلات مقطعی و زود بازده ، بازخورد سریعتری در جلب رضایتمندی عموم مردم به ویژه مخاطبان خاص ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی در مقایسه با اقدامات کلیدی و زیرساختی فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان دارد ، آیا برنامه و جهت گیری شما در این خصوص انجام اقدامات مقطعی کم تر ضروری و در معرض دیدتر است یا تصمیم گیری های هدفنمد و با افق دیدی وسیعتر برای آینده خواهد بود ؟

۵۲   بخش وسیعی از مطالبات امروزه شهروندان به ویژه نسل جوان از فدراسیون هایی با کارکرد همگانی از جمله فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان در خصوص ایجاد زمینه نشاط و شادابی در جامعه است . در خصوص این مطالبه مهم مردمی نیز بهتر است برنامه خود را برای عموم مردم روشن و شفاف کنید ؟

۵۳   سوابق حرفه ای و تخصصی مرتبط با ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی و همچنین سوابق مدیریتی و علمی ، اجتماعی و سیاسی تان چیست ؟

۵۴   چه افرادی را به عنوان دبیر و نایب رئیس فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان معرفی خواهید کرد و ملاک شما برای انتخاب افراد در این پست های حساس چیست ؟

۵۵   نگرش کلی شما نسبت به ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور / استان خود چیست و دغدغه های جامعه این ورزش را مفصل بیان کنید ؟

۵۶   آسیبهای جدی مد نظر شما در ورزش قهرمانی چیست و راهکارهایتان برای رفع این مشکلات چه می باشد ؟

۵۷   راهبردها و راهکارهای پیشنهادی شما برای کاهش حوادث کوهستان چیست ؟

۵۸   اولویتهای کاری و موضوعات پراهمیت شما در پست ریاست فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان چیست ؟

۵۹   برای ترویج ورزش قهرمانی و حمایت از کودکان ، نوجوانان و جوانان مناطق محروم چه برنامه هایی و چه راهکارهایی دارید ؟

۶۰   راهکارهای شما برای افزایش مشارکت عمومی به ویژه کوهنوردان و پیشکسوتان این عرصه در تصمیم سازی ، اجرا و نظارت بر امور فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان چیست ؟

۶۱   وضع موجود ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور و استان خود را نقد کنید ؟

۶۲   نوع نگرش شما به تاسیس انجمن صنفی باشگاه های کوهنوردی کشور چیست ؟ و ارزش حضور و فعالیت این انجمن را در حل مشکلات موجود و آینده چه قدر راه گشا می دانید ؟

۶۳   راهکارهای شما برای رفع فساد مالی و مدیریتی ، تبعیض و تصمیمات غیر تخصصی و حرفه ای از بدنه ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور / استان چیست  ؟

۶۴   سطح زندگی شخصی تان از نظر اقتصادی و مقدار و محل تامین منابع مالی تبلیغاتی تان چه بوده است ؟

۶۵   راهکارهای جذب و ایجاد منابع مالی از خارج از استان و کشور چیست ؟

۶۶   حاشیه نشینی و راهکارهای ساماندهی آن در بحث ورزش همگانی ، کوهنوردی و صعودهای ورزشی چیست ؟

۶۷   با توجه به گسترش آسیب های اجتماعی در برخی محلات و مشکلات حاشیه نشینی ، فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی بر اساس قانون برای پیشگیری ، کاهش و کنترل آنها چه کاری می تواند انجام دهد ؟

۶۸   شما به عنوان نامزد ریاست فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی ، برای توسعه کارآفرینی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی و فروشگاه های ورزشی چه راهکارهایی و برنامه هایی دارید ؟

۶۹   برای استفاده از ظرفیت خیرین در جهت بهبود ورزش قهرمانی کشور / استان چه برنامه ها و راهکارهایی دارید ؟

۷۰   چه راهکاری برای گسترش فعالیت های باشگاه های کوهنوردی و سازمانهای مردم نهاد ( سمن ها ) جهت افزایش مشارکت اجتماعی در اداره فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان و اصلاح زیرساختها دارید ؟

۷۱   با توجه به نقش مهم صنعت گردشگری و ظرفیتهای موجود ، راهکار و پیشنهاد شما برای توسعه گردشگری ارزان برای افزایش درآمد فدراسیون / هیات های کوهنوردی و صعودهای ورزشی سراسر کشور از این حوزه چیست ؟

۷۲   برنامه شما برای بهبود و توسعه ورزش همگانی در بین شهروندان چیست ؟

۷۳   برای حضور ورزشکاران معلول در سالن های سنگ نوردی چه اقداماتی را  انجام خواهید داد ؟

۷۴   با توجه به نقش آموزش در افزایش سطح آگاهی شهروندان ، برنامه شما برای گسترش آموزش های شهروندی چیست ؟

۷۵   با توجه به نقش شرکتهای دانش بنیان در توسعه خدمات در حوزه های مختلف گردشگری ، محیط زیست و … برنامه شما برای حمایت از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان جهت بهره مندی از ایده های خلاقانه در این حوزه چیست ؟

۷۶   با توجه به اینکه باشگاه های کوهنوردی اغلب بار مسئولیت خیلی از کارهای اجرایی فدراسیون و هیات های کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان ها را بر عهده می گیرند شما چه برنامه های و راهکارهایی برای سبک کردن بار مسئولیت باشگاه ها و شفافیت وظایف خود و آنان نسب به همدیگر دارید ؟

۷۷   نظر شما در خصوص کمیسیون ماده ۵ وزارت ورزش و جوانان و ادارات کل چیست ؟

۷۸   با توجه به کاهش درآمد باشگاه ها و نبود نقدینگی برای فعالیتهای خود چه منابعی را برای گسترش فعالیتهای باشگاهی و افزایش باشگاه ها و ایجاد زیرساخت های ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی در کشور و استان خود پیشنهاد می دهید ؟

۷۹   چه راهکاری برای نهادینه کردن حضور تیم های امداد و نجات در برنامه های باشگاه های کوهنوردی دارید ؟

۸۰   نظر شما در مورد چارت فدراسیون و هیات های کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور چیست و آیا نیاز به بازنگری و چابک سازی دارد یا وضعیت فعلی را مطلوب می بینید ؟

۸۱   ضمن تعریف از شهر هوشمند لطفا برنامه های خود را در خصوص هوشمندسازی فدراسیون / هیات های کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور و باشگاه ها و ادارات کل ورزش و جوانان توضیح دهید ؟

۸۲   ضمن تعریف از استفاده بهینه از فضاهای مجازی لطفا برنامه های خود را در خصوص استفاده بیشتر از اینگونه فضاها اعلام کنید ؟

۸۳   آیا می دانید اکثر باشگاه ها با دغدغه ای به نام مدیریت حمل و نقل شهری و بین شهری برخوردار هستند ، شما چه تدبیری برای ساماندهی موضوع حمل و نقل برنامه های باشگاه ها اندیشیده اید و چه برنامه و چه راهکارهایی دارید ؟

۸۴   نظرتان در مورد انواع اپلیکیشن های کوهنوردی و صعودهای ورزشی چیست و آیا تناقضی میان فعالیت آنها با باشگاه ها مشاهده می کنید ؟

۸۵   تاکنون چند گزارش برنامه و همچنین چند جلد کتاب درباره کوهنوردی و صعودهای ورزشی مطالعه کرده اید و چه تحلیل هایی را از آن ها برای بهتر اداره کردن فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان انجام داده اید ؟

۸۶   تاکنون در چند برنامه کوهنوردی و صعودهای ورزشی شرکت کرده و در حوزه تخصصی این ورزش سخنرانی علمی نموده اید ؟

۸۷   آیا در دوره های آموزشی مربوط با ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی شرکت داشته اید ؟

۸۸   تاکنون به چند شهر ، استان و کشور در زمینه ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی سفر داشته اید و از چگونگی موفقیت و فعالیت های آنها مطلع شده اید ؟

۸۹   آیا از اساس کار فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان فعلی ، عملکرد آنها و یا از تجربیاتشان پرسیده اید ؟

۹۰   آیا پست ها ، فعالیت ها و دوره هایی که تاکنون گذرانده اید سنخیتی با ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی دارد ، در غیر این صورت با چه علمی می خواهید در ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی موثر و مفید باشید و تصمیمات درستی بگیرید ؟

۹۱   تا کنون چه تجارب و مسئولیت هایی مطابق با فعالیت های ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی داشته اید ؟

۹۲   آیا تا کنون در کار یا حرفه ای تجربیات مرتبط با مدیریت را لمس کرده اید ؟ آیا ربطی با ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی دارد ؟

۹۳   وجهه اجتماعی ، ورزشی ، علوم سیاسی ، فکر اقتصادی ، مردم داری و سعه صدرتان چقدر است ؟

۹۴   آیا می توانید کارنامه خوبی را پس از چهار سال گذشت از ریاست فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان به عموم مردم کشور ارائه دهید ؟

۹۵   آیا ظرفیت انتقاد را دارید ؟

۹۶   آیا در انتخابات ریاست فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تنها به افراد همراه و موافقتان و سرمایه گذارتان متکی هستید ؟

۹۷   آیا وابسته به قدرت سیاسی یا اقتصادی نهادی هستید ؟

۹۸   با چه معیار و ملاک هایی نامزد این دوره از انتخابات ریاست فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان شدید ؟

۹۹   آیا همه ظرفیت های ریاست فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان را در خود یافته اید ؟

۱۰۰   قدرت خلاقیت ، ایده پردازی شما در دوران ریاست / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان چه قدر است ؟

۱۰۱   آیا اهل وعده و وعید هستید ؟ چه قدر به وعده های خود پایبندید و آیا اصلا به وعده هایتان عمل خواهید کرد ؟

۱۰۲   الگوی شما در رسیدن به اهداف بزرگتان چه کسی است ؟

۱۰۳   آیا اهل ریسک و مسئولیت پذیر هستید یا اینکه کسی شما را مجبور به نامزد شدن در انتخابات ریاست فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان کرده است ؟

۱۰۴   مهم‌ترین سوال درباره کسر بودجه فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان  است . اینکه شما برای این معضل چه کاری می‌خواهید انجام دهید و چه برنامه و ایده‌ای دارید ؟

۱۰۵   برای حفظ و ارتقای جایگاه فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان در جهان / کشور چه کاری می‌خواهید انجام دهد ؟

۱۰۶   تصور برخی از تولیدکنندگان داخلی بر این است که ایران در کوتاه‌مدت می‌تواند در تولید لوازم کوهنوردی و صعودهای ورزشی خودکفا شود حال اصلا ما باید در این خصوص خودکفا شویم ؟ یا اینکه خودکفایی در فلان محصول کوهنوردی و صعودهای ورزشی به نفع کشور نیست ؟ و شما نیز طبق قانون چه وظایفی و چه برنامه های برای این موضوع دارید ؟

۱۰۷   متاسفانه کشور ما در این سالهای اخیرعمیقا دچار رکود بوده است به ویژه در دولت های یازدهم و دوازدهم که کاملا رشد آن افتاده ، شما در این خصوص در حوزه ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی در فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان چه برنامه هایی و راهکارهایی برای این موضوع دارید ؟

۱۰۸   برای اینکه قهرمانان ملی و بین المللی کالری مورد نیاز خود را دریافت کنند شما طبق قانون ، برای تامین آن چه وظایفی را بر عهده دارید و چه برنامه هایی در این خصوص خواهید داشت ؟

۱۰۹   چه سیاستی برای انتخاب مسئولین کمیته های فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان و هیات رئیسه و مشاوران خود دارید ؟

۱۱۰   طبق قانون ریاست های  فدراسیون ها و هیات های ورزشی کشور باید در خصوص امنیت شغلی و مسکن قهرمانان بین المللی پاسخگو باشند ؟ برنامه ها و راهکارهای شما در این خصوص چیست ؟

۱۱۱    برای عدم حضور بی رویه کوهروها ، کوهنوردان ، گردشگران و طبیعت گران در کوهستان ها و ارتفاعات چه برنامه هایی و راهکارهایی دارید ؟

۱۱۲  طبق قانون شرایط احراز صلاحیت نامزدهای ریاست فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی چیست و اعضای مجمع بر اساس چه معیار و ملاکی می بایست به نامزدهای خود رای دهند ؟

۱۱۳   چرا برخی از اعضای مجمع انتخابات ریاست فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان به وظیفه خود عمل نمی کنند و از روی رفاقت و احساسات رای می دهند ؟ مگر آنان نماینده تمامی اعضای خانواده کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور / استان خود نیستند ؟ حال چه صحبتی هم با اعضای مجمع دارید ؟

۱۱۴   طبق قانون ، اعضای مجمع در جلسه سالانه یا فوق العاده در چه شرایطی می توانند ریاست فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان خود را استیضاح و برکنار کنند و یا در خصوص مورد یا مواردی به وی تذکر کتبی دهند ؟ و وی را مورد سوال قرار دهند ؟

۱۱۵   بر اساس قانون ، نظارت بر حسن اجرای مصوبات و تصمیمات ریاست فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی و سایر کمیته ها بر عهده اعضای مجمع است ، به نظر شما اعضای مجمع می بایست همیشه در جلسات عمومی یا فوق العاده برنامه های یک سال گذشته ، سال آینده و تراز مالی رئیس فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان را تایید کنند ؟

۱۱۶   چند درصد از مصوبات فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان  در دوره گذشته توسط هیات های کوهنوردی استان ها / شهرستانها و حتی باشگاه ها کاملا اجرا شده است ؟

۱۱۷   چرا هیچگونه نظارتی برای اجرای درست مصوبات و تصمیمات فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان توسط باشگاه های کوهنوردی نشده و نمی شود ؟

۱۱۸  ارتباط شما با دستگاه هایی همچون شورای اسلامی شهر ، شهرداری چگونه است و در دوره ریاست تان چگونه خواهد بود و چه طرح و برنامه ای برای حضور حداکثری این دو نهاد در کنار فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان در جهت تامین مالی اکثریت برنامه های خود دارید ؟ و چه میزان ریالی نیاز دارید تا طرح و برنامه هایتان را عملیاتی کنید ؟

۱۱۹   برای نصب دیواره سنگ نوردی ویژه نونهالان و نوجوانان در پارکهای سطح کشور / استان چه طرح و برنامه ای دارید و زمان موعد مقرر عملیاتی نمودن برنامه های خود در این موضوع را برای مخاطبان بیان کنید ؟

۱۲۰  کل بودجه ، درآمد و جذب شده فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان در این چهارسال گذشته چقدر بوده و چه قدر هزینه شده است ؟

۱۲۱  طبق قانون هرساله می بایست فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان بودجه دریافتی ، جذب  هزینه کردهای خود را منتشر کند چرا تاکنون منتشر نشده است و شما به عموم مردم به ویژه مخاطبان خاصتان این قول را می دهید که هر ساله در اسفندماه این موارد را در رسانه های کشور منتشر سازید ؟

۱۲۲  مهمترین دغدغه بانوان را چه می دانید و چه راهکارهایی و برنامه هایی برای حل این مشکلات دارید ؟

۱۲۳   اگر فردی یا حتی شخص شما در دور ریاست تان منجر به تخلفی از هر نظر شوید چه حکمی را برای خود از سوی اعضای مجمع و همچنین سایر مخاطبان این ورزش قائلید ؟

۱۲۴   یکی از مهمترین و اصلی ترین مشکلات کشور مشکلات محیط زیستی و زیست محیطی است . طبق قانون فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان چه وظایفی را بر عهده دارد ؟

۱۲۵   طبق قانون و دستورالعمل ها ، فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان یک نهاد ستادی هستند چه قدر بر این مسئله معتقد هستید و چه قدر این مسئله را در دوران ریاست خود رعایت خواهید کرد و امور اجرایی را به هیات های شهرستانها و باشگاه ها کاملا واگذار خواهید کرد ؟

۱۲۶   چرا اکثر جامعه ورزشی کشور با انتخاب دبیر و نایب رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان های کشور مشکل دارند ؟ مگر رئیس هیات استان اختیار تام در انتخاب این دو پست حساس را ندارد ؟ اعتراض جامعه ورزشی کشور در این خصوص را تائید یا رد می نمائید ؟

۱۲۷  چرا هیات رئیسه فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان هیچ نظارتی بر عملکرد شما و تیمتان ندارد ؟

۱۲۸  به نظر شما چرا برخی از مصوبات و دستورالعمل های حساس فدراسیون در هیات ها و باشگاه های کوهنوردی و صعودهای ورزشی فقط برگه ای از کاغذ است و هیچ وقت عملیاتی و اجرایی نمی شود ؟

۱۲۹  چرا در زمان فصل زمستان هیات های کوهنوردی و صعودهای ورزشی سریعا برای دیده شدن در رسانه ها و فضاهای مجازی ، اقدام به تشکیل ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث می کنند یعنی در سایر فصل ها حوادث کوهستان نداریم ؟

۱۳۰  با وجود اینکه برخی از روسای هیات های کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان از بدنه دولت و دستگاه های دولتی هستند چرا در مدت زمان تصدی خود در پست ریاست هیات استان هیچ تاثیری بر روند مالی و اجرایی آن هیات نداشته اند ؟ و مجددا در دوره بعد نیز نامزد آن هیات می شوند و رای نیز می آورند ؟

۱۳۱   آیا در بحث اداره کردن فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان سند راهبردی و طرح جامعی دارید ، در این خصوص کمی توضیح دهید ؟

۱۳۲   یکی از اصلی ترین مشکلات هیات های کوهنوردی و صعودهای ورزشی استانها و همچنین شهرستانها برای حل مشکلات ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور و استان خود چه می دانید ؟ و راهکار و برنامه تان چیست ؟

۱۳۳   ارتقای کیفیت ساخت و سازها در کوهستان در غالب پناهگاه ها و جانپناه ها و ترمیم آنان را در گروی چه عواملی می دانید ؟ و طرح و برنامه تان چیست ؟

۱۳۴    در اداره و مدیریت فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان با شرایط کنونی تحریم ها ، کرونا ، مشکلات اقتصادی بس دشوار است ، چرا می خواهید نامزد انتخابات فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان شوید ؟

۱۳۵   آیا بنظر شما رئیس فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان دارای اختیارات کافی و لازم است ؟ اگر شما هم مثل برخی روسا و همچنین ورزشکاران اعتقاد دارید اختیارات لازم را ندارید ؟ پس چرا می خواهید نامزد انتخابات ریاست فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان شوید ؟

۱۳۶   تصویر شما از وضعیت کنونی ایران ، فرصت ها ، چالش ها و مشکلات آن در بحث ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی چیست ؟ راهکارهای شما برای برون رفت از این مشکلات کدام است ؟

۱۳۷  برای تحقق شعار سال …………. چه برنامه و طرحی دارید ؟

۱۳۸  درباره حضور در هیات رئیسه فدراسیون های کوهنوردی جهان چه برنامه و طرحی دارید و چه کارهایی باید صورت بگیرد ؟ همچنین در بحث میزبانی مسابقات در کشور / استان خود چه طرح و برنامه ای دارید ؟

۱۳۹  مهمترین مشکلات اقتصادی باشگاه ها از نظر و دیدگاه شما چیست ؟ برای حل این مشکل مهم چه برنامه و طرحی دارید ؟

۱۴۰  برنامه جامع ، کاربردی و عملیاتی شما در حوزه ترویج ورزش قهرمانی و آموزش های همگانی چیست ؟

۱۴۱  به جهت شفافیت اسامی تیمتان و مسئولین کمیته های فدراسیون / هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان را معرفی کنید ؟

۱۴۲  رابط خود را جهت شرکت در جلسات شورای عالی ورزش وزارت ورزش و جوانان / اداره کل ورزش و جوانان استان و همچنین رابط خود را جهت شرکت در جلسات ستاد مدیریت بحران وزارت کشور / ستاد مدیریت بحران استانداری معرفی کنید ؟

۱۴۳   برای حل مشکل ‎مدیریتی باشگاه ها و هیات های کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستانها چه برنامه‌ای دارید و اصلا در جریان بحث‌های قانونی آن هستید ؟