تشریفات، رفتارها و رسوم پذیرفته شده ای است که هر فعالیتی را از ابتدا تا انتها را شامل می شود.  لذا ما باید با توجه به شرایط فردی و زمانی و مکانی که در آن هستیم، آنها را رعایت کنیم.

 

 

یقینا گسترش روابط با کشورها و افزایش سطح ارتباطات با جامعه جهانی ایجاب می نماید، کارگزاران دستگاه دیپلماسی و سیاستمدارن به قانونمندی حاکم بر روابط بین الملل بخصوص در بعد رفتاری، اشراف داشته و در مناسبات خود با جهان خارج، حداقل آداب و ائینی که امروز تحت عنوان کد رفتار بین المللی می باشد رعایت نمایند.

بنابراین کد رفتار بین المللی و آداب و آئین تشریفات در درجه اول منحصر به روابط بین دولت ها و سازمان های بین المللی نیست بلکه در جوامع کوچکتر و حتی خانواده نیز کاربرد دارد و رعایت این اصول به منظور و مفهوم چشم پوشی از آداب و رسوم و سنن ملی و مذهبی نیست.

 

حمید قدردان

 

مباحث جزوه مراسم و تشریفات :

  • تعریف تشریفات و تشریفات برای همه
  • تعریف رفتار یا نزاکت
  • مشخصه ها و ضرورت تشریفات
  • جایگاه آداب و رسوم و اعتقادات ملی در تشریفات
  • انواع ارتباط انسانی
  • آداب معاشرت کردن ( سلام کردن، دست دادن، معرفی کردن، پاسخگویی به تلفن، شرکت در مجالس و … )

 

نکته مهم ؛ دانشجوی گرامی حتما به منبع و کتاب معرفی شده از سوی استاد خود دقت کنید تا دچار سردرگمی و اشتباه نشوید همچنین این فایل ( PDF ) فقط نمونه سوالاتی است که توسط جمعی از دانشجویان رشته روابط عمومی برای رفاه حال شما و بر اساس اهمیت هر فصل از کتاب ، طرح و پایگاه خبری رادیوکوهنورد در راستای رسالت رسانه ای درحوزه روابط عمومی (اطلاع رسانی) بر روی سایت خود منتشر نموده است

 

 

دانلود نمونه سوالات کتاب مراسم و تشریفات PDF + پاسخ سوالات

 

 

روابط عمومی دفتر مرکزی پایگاه خبری رادیوکوهنورد

 

 

استعلام مجوز فعالیت پایگاه خبری رادیوکوهنورد و آدرس دفاتر نمایندگی در سراسر کشور

رزومه قائم مقام مدیرمسئول پایگاه خبری رادیوکوهنورد ؛ همنورد امیرحسین رحیمی